•                                         Ślubowanie klasy pierwszej

13 października odbyło się w naszej szkole Ślubowanie uczniów klasy I. Zgodnie z tradycją pierwszoklasiści musieli wykazać się wiedzą i umiejętnościami. Śpiewali piosenki, recytowali wiersze i odpowiadali na trudne pytania. Gdy złożyli ślubowanie, pani Dyrektor dokonała pasowania ich na uczniów.

Zanim jednak pierwszoklasiści zostali włączeni do grona uczniów naszej szkoły, musieli przejść "chrzest" przygotowany przez Samorząd Uczniowski. Wlewano im rozum do głowy, wybijano z głowy lenistwo, obcinano języki, aby nie skarżyli, czyszczono uszy, aby dobrze słuchali nauczyciela. Na koniec każdy pierwszoklasista musiał skosztować, jak smakuje szkolne życie, czyli wypić sok z cytryny. Uczniowie zdali ten egzamin na szóstkę.

Zatem oficjalnie witamy pierwszoklasistów w gronie uczniów, życzymy sukcesów i wielu miłych chwil w szkole!

• Zwierzaki -cudaki

Dziś w klasie I zagościły  zwierzaki -cudaki. Dzieci wspólnie z rodzicami wykonały przepiękne, kolorowe i pomysłowe prace z owoców i warzyw. Powstała z nich wyjątkowo oryginalna wystawa, którą warto obejrzeć.

Zapraszamy.

• Wybory do Samorządu Uczniowskiego

29 września w naszej szkole odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego. Każdy uczeń z klas I - VII mógł oddać głos na wybranego kandydata. Komisja wyborcza w składzie: Zuzanna Pawlik, Weronika Michalik, Michał Tuleja i Michał  Podborski  rozdawała karty do głosowania i czuwała nad prawidłowym przebiegiem wyborów.  Po skończeniu wyborów uczniowie z klasy IV policzyli głosy.

Samorząd Uczniowski w roku szkolnym 2017/2018 będzie pracował w następującym składzie:

Martyna Zastawniak    - z klasy V

Jan Maderak                 -  z klasy VII

Gabriela Szostak           -  z klasy  V

Damian Linczowski      - z klasy VI

Gratulujemy i czekamy na efekty działań.

• Matematyczne Zoo

Z okazji VII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia uczniowie klasy III wzięli udział w meczu tabliczki mnożenia. Zwyciężył Mateusz Pajorski czterokrotnie zajmując pierwsze miejsce.

Kto jeszcze nie lubi matematyki ma spore szanse zmienić swoje upodobania. A to dlatego, że http://matzoo.pl prezentuje szereg zadań do rozwiązywania online w atmosferze nauki przez zabawę. Zastosowany w portalu system losowego generowania zadań do rozwiązania i automatycznej odpowiedzi zwrotnej do użytkownika w efektywny sposób skraca czas potrzebny do opanowania zagadnienia. Takie rozwiązanie jest idealne do powtórek przed sprawdzianami, samodzielnego nadrabiania zaległości, jak również wykorzystania podczas szkolnych zajęć.

•                                                      Wycieczka do piekarni

27 września klasa III wybrała się na wycieczkę do piekarni w Gdowie. Wchodząc do piekarni od razu poczuliśmy wspaniały zapach pieczywa i zrobiło nam się gorąco. Mogliśmy zobaczyć maszyny używane do wyrabiania ciasta. Pan piekarz pokazał nam jak robi się różne rodzaje bułeczek, od tych tradycyjnych okrągłych, po ślimaczki,  chałki i paluchy. W trakcie naszego zwiedzania piekarze wkładali chleb do pieca i mogliśmy zobaczyć łopaty, na których je układali. Zwiedziliśmy też magazyn i zobaczyliśmy jak się kroi chleb. Na koniec dostaliśmy po pysznym, cieplutkim paluchu.

• 0.11 sekundy do medalu

27 września odbyły się gminne eliminacje w ramach igrzysk młodzieży szkolnej w sztafetowych biegach przełajowych na obiektach sportowych szkoły podstawowej w Gdowie.
    Zawodnicy i zawodniczki z roczników 2005 i młodsi rywalizowali na dystansach: chłopcy 10 x 1000 m., dziewczęta: 10 x 800m.
    W zawodach wzięło udział 6 szkół podstawowych  w kategorii dziewcząt oraz 8 w kategorii chłopców.
    Reprezentacja SP Bilczyce w składzie: Kamil Brożek, Kamil Dubiel, Adrian Biernat, Filip Satora, Kacper Kaleta, Kacper Pajorski, Michał Tuleja, Szymon Brożek, Jan Maderak, Bartłomiej Nowak, Damian Linczowski, zajęła wysoką 4 lokatę tracąc do miejsca na podium tylko 0.11 sekundy.
    Brawa dla chłopców za ambitną walkę sportową!!!!!
    Na zawody powiatowe zakwalifikowali się dziewczęta ze szkół w Gdowie i Niegowici oraz chłopcy z Gdowa i Szczytnik.
    Gratulujemy.

• Klasa siódma griluje

19 września wybraliśmy się na ognisko, które kilkakrotnie odkładaliśmy z powodu deszczu. I tym razem nieco kropiło, ale byliśmy przygotowani na taką ewentualność. Rodzice Michała zaprosili nas do siebie. Rozpaliliśmy grila, upiekliśmy kiełbaski i kromeczki chleba. Udało nam się nawet trochę pobawić i pograć w piłkę.
                 Miło spędziliśmy czas i niezbyt chętnie wracaliśmy do szkoły.

• Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018

Inauguracja roku szkolnego 2017/2018 godz. 9.00.

Msza św. godz. 8,15.

• Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2016/2017

23 czerwca 2017 roku w naszej szkole odbyła się uroczystość zakończenia zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2016/2017. Zgromadzonych uczniów, rodziców i nauczycieli powitała pani dyrektor Ewa Dziedzic. Na początku uroczystości wyróżniono uczniów klas I – III, po nich nagrodzono uczniów klas IV – VI, którzy uzyskali świadectwa z wyróżnieniem lub wzorową frekwencję.

Następnie dzieci z oddziału przedszkolnego i klasy trzeciej wierszem i piosenką pożegnali rok szkolny i powitali wakacje. Po ceremonii zakończenia roku szkolnego 2016/2017 uczniowie udali się do swoich klas, gdzie z rąk wychowawców otrzymali świadectwa.

•           Święto Niezapominajki

10 czerwca dzieci z oddziału przedszkolnego brały udział w VIII Świecie Niezapominajki. W tym roku impreza odbywała się pod hasłem „W świecie baśni i bajek”. Nasza grupa zabrała wszystkich na wyprawę na Dziki Zachód razem z Bolkiem i Lolkiem i wykonała taniec kowbojski. Dzieci po występie brały udział w wielu zabawach i atrakcjach.

• Dzień Mamy i Taty

9 czerwca w remizie strażackiej w Bilczycach odbyła się uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty. Uczniowie naszej szkoły zaprosili rodziców na program artystyczny i poczęstunek. Dzieci tańczyły, recytowały wiersze i śpiewały piosenki. Jedne były zabawne, a inne bardzo wzruszające.

Wszystkie dzieci wręczyły swoim rodzicom własnoręcznie wykonane prezenty.

• Wycieczka do Krynicy Górskiej i Muszyny

5 czerwca uczniowie z  klasy ,,0”, I, II, V, VI wybrali się na wycieczkę do Krynicy Górskiej i Muszyny. Po wyjściu z autokaru najpierw poszliśmy do Muzeum Zabawek. Zobaczyliśmy tutaj zabawki, jakimi bawiły się dzieci na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu, a nawet kilkuset lat: lalki, domki dla lalek, klocki, kolejki, żołnierzyki, zwierzątka, zabawki drewniane, zabawki blaszane, kolorowe i po prostu bajkowe. Z muzeum wyszliśmy zachwyceni i wzruszeni. Następnie kolejką linową wjechaliśmy na szczyt Góry Parkowej, który znajduje się w samym sercu Krynicy, nad Deptakiem. Góra ta, to w rzeczywistości jeden wielki park – Park Zdrojowy. Skorzystaliśmy tam z atrakcji o nazwie "Rajskie ślizgawki" - to zjazdy zjeżdżalniami rurowymi od spokojnej fali, przez spiralę po zjeżdżalnię-Kamikadze, którymi zjeżdża się w specjalnych filcowych kocykach. Po zjechaniu z Góry Parkowej uczniowie wstąpili do Pijalni Zdrojowej, gdzie każdy mógł podziwiać piękne egzotyczne rośliny oraz skosztować wody mineralnej. Przy Deptaku uczniowie zakupili różne pamiątki, które będą im przypominać pobyt w tym malowniczym zakątku Polski. Następnie udali się autokarem do Ogrodów Sensorycznych w Muszynie. To wspaniałe miejsce na aktywny wypoczynek i spacery. Siłownie na wolnym powietrzu, różnorodne rośliny, strumyczki oraz wieża widokowa. Wycieczka zakończyła się zabawą na placu zabaw w Muszynie. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do szkoły.

• Powiatowy etap konkursu matematycznego "Rachmistrz"

31.05.2017 r. po raz czternasty odbył się Powiatowy Konkurs Matematyczny „Rachmistrz”, organizowany przez Szkołę Podstawową im. Króla Kazimierza Wielkiego  w Niepołomicach. W rozegranym 31 maja konkursie uczestniczyło 45 uczniów, reprezentujących 5 gmin powiatu wielickiego. Z naszej szkoły do etapu powiatowego zakwalifikował się uczeń klasy szóstej Witold Biernat.

W konkursie dzieci musiały wykazać się wiadomościami i umiejętnościami z zakresu: sprawnego liczenia, rozwiązywania zadań tekstowych, logicznego myślenia i rozumienia pojęć matematycznych. Udział w konkursie był nie tylko edukacyjny, ale spełniał też rolę pozytywnej zabawy i właściwie rozumianego współzawodnictwa.

Wszyscy uczniowie wykazali się ogromną wiedzą matematyczną. Po dwóch rozegranych dogrywkach uczeń naszej szkoły Witold Biernat zdobył tytuł Powiatowego Wicerachmistrza w kategorii klas szóstych. Witkowi gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

• Zielona szkoła

W dniach od 21.05.2017r. do 28.05.2017r. uczniowie przebywali na zielonej szkole we Władysławowie. Po całonocnej podróży wszyscy udali się na plażę, aby przywitać się z morzem. Wspaniała pogoda umożliwiła zwiedzanie Gdańska, Gdyni, Sopotu i Helu. W Gdyni  uczniowie uczestniczyli w niecodziennej lekcji przyrody, podziwiali niezwykłe okazy ryb, pod mikroskopami sprawdzali budowę  malutkich organizmów morskich. Oprócz licznych wycieczek były organizowane zawody na plaży i boiskach sportowych, konkursy na budowę zamków z piasku, zajęcia na placach zabaw, dyskoteka i ognisko z udziałem Kaszubów.

Po świetnej zabawie nadszedł czas na pożegnanie z morzem, panią Magdą i ponowną nocną podróż do domów.

• Dzień Dziecka

2 czerwca 2017 r. w godz. 9.30 - 14.30 w naszej szkole odbył się Dzień Dziecka. Oprócz uczniów naszej szkoły w zabawach uczestniczyli także nasi młodsi koledzy. W czasie imprezy można było wziąć udział w różnych konkurencjach sportowych, korzystać z dmuchanej zjeżdżalni. Wielu atrakcji dostarczał kącik kosmetyczny, w którym można było pomalować swoją buzię w różne ciekawe wzory oraz malowanie wiosennej łąki. Wszyscy mogli skosztować hot – doga przygotowanego przez naszych rodziców, cukrowej waty, lodów i innych słodkości.

Atrakcji wystarczyło dla każdego dziecka. Piękna pogoda, upominki, wspaniała atmosfera sprawiły, że już dziś czekamy na następny.

Podziękowania składamy wszystkim Rodzicom zaangażowanym w organizację tego święta.

• Wycieczka na Wawel

24 maja uczniowie z klas młodszych byli na Zamku Królewskim w Krakowie. Pani przewodnik ciekawie opowiadała o codziennym życiu mieszkańców zamku renesansowego: królów, ich najbliższej rodziny, najważniejszych urzędników oraz dostojników dworskich. Dzieci miały okazję zobaczyć prywatne komnaty króla Zygmunta Starego, piękne arrasy, wyposażenie pomieszczeń oraz katedrę,  poznały też legendy. Zwiedzanie zamku zakończyło się zejściem stromymi kręconymi  schodami  do Smoczej Jamy. Wracając do autobusu można było kupić  różne pamiątki. To była udana wycieczka.

• VI Spartakiada Przedszkolaków

17 maja reprezentacja dzieci z oddziału przedszkolnego wzięła udział w VI Spartakiadzie Przedszkolaków. Dzieci wzięły udział w takich konkurencjach jak: rzut woreczkiem do celu, bieg sztafetowy, tor przeszkód, strzał piłką nożną do bramki. Pomiędzy poszczególnymi konkurencjami dzieci mogły wziąć udział w dodatkowych zabawach sportowych. Nasza drużyna choć nie zajęła miejsca na podium, zaprezentowała się doskonale, wykazali się sprytem, zwinnością oraz szybkością.  Cała drużyna została nagrodzona pięknymi medalami.

• Święto Konstytucji 3 Maja

W piątek 28 kwietnia w naszej szkole  odbyła się uroczysta akademia z okazji 226 Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uroczystość tę zainicjowało wprowadzenie sztandaru i odśpiewanie hymnu narodowego, po którym odbyła się część artystyczna. Uczniowie klas IV – VI zaprezentowali inscenizację „Sejmik Uczniowski”, recytowali wiersze i śpiewali pieśni patriotyczne. Była to piękna akademia, która przypomniała nam co działo się kilkanaście lat temu, 3 maja 1791 roku, kiedy została uchwalona.

Ten dzień jest wspaniałą okazją, by uzmysłowić rolę i znaczenie takich słów jak Wolność, Naród i Ojczyzna. Przybliża on fakty z historii Polski, często zapomniane i nie do końca rozumiane przez dzieci i młodzież.

• Teatr Show

21 kwietnia uczniowie klas IV-VI wzięli udział w interaktywnym widowisku telewizyjnym "Talent Show". Podczas widowiska mogli zobaczyć jak wygląda plan filmowy, a Daria, Damian i Wojtek wzięli udział  w realizacji teledysku.

• Apel Świąteczny

Święta Wielkanocne to jedno z najwspanialszych i najważniejszych świąt w Kalendarzu Liturgicznym Chrześcijan. Z tej okazji uczniowie przygotowali 12 kwietnia 2017 r. apel, poświęcony tradycjom i obrzędom wielkanocnym. Po występie pani Dyrektor złożyła wszystkim życzenia wielkanocne.